צור קשר

צור קשר

איך פרסום ממומן בגוגל קשור לחוויית משתמש ואיך ניתן לשפר אותה

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

חווית המשתמש הפכה למונח אלמנטרי בקרב כל העוסקים בשיווק דיגיטלי וקידום אתרי אינטרנט והיא עוסקת בדרך בה המשתמשים תופסים את האתר: כיצד הם מרגישים בעת אינטראקציה עם מערכת האתר? האם נוח להם לנווט בו? האם נעים להם לשהות בו? מהם הרגלי המשתמשים המבקרים בו? ועוד. ככל שחוויית המשתמש טובה יותר, כך הסיכויים של האתר להצליח, להיות מקודם ולהיות משווק בהצלחה גדלים.

כיצד חוויית המשתמש משפיעה על קידום האתר בגוגל?

באופן גס ניתן לומר, שחוויית המשתמש נמדדת במידה רבה על פי זמן השהייה של המשתמש באתר וביצוע פעולות שונות בו, החל מחיפוש מידע ועד לביצוע רכישה או הזנת פרטים. באופן כללי, גוגל מודדת את זמן השהייה של הגולש באתר ואת מעבריו בין הדפים השונים, ולפי הנתונים שמתקבלים, הוא מסיק אודות רלוונטיות התוכן עבור הגולש ואיכות החווייה שלו בעת השהייה באתר. גוגל מסיקה, שאם הגולש לא יקבל את מבוקשו והאתר לא יענה על צרכיו, הוא ינטוש את האתר במהרה. כך ניתן להסיק, שאתר שאינו מספק את הגולש, שהמידע בו אינו רלוונטי עבורו, שזמן השהייה בו קצר מאוד ואחוזי הנטישה בו גבוהים, מקבל דירוג נמוך מגוגל, מה שפוגע בסיכוייו להגיע אל המקומות הגבוהים במנוע החיפוש.

כיצד ניתן לשפר את חווית המשתמש באתר?

קיימות מגוון דרכים לשפר את חוויית המשתמש באתר. הדרך הטובה ביותר היא להתחיל באפיון האתר, שנעשית בכמה שלבים:

  1. קביעת מטרת האתר- חיזוק המותג, הצגת קטלוג החברה, ביצוע מכירה מקוונת וכו'
  2. קביעת קהל היעד- פילוח שוק לפי מיגדר/ גיל/ עיסוק/ סטטוס וכו', האם האתר פונה לקהל יעד חדש או ללקוחות קיימים וכדו'
  3. עיצוב האתר- נגזר מטרנדים עיצוביים וטעם אישי של בעל האתר. תפקידו של מעצב האתר להוסיף את הידע המקצועי שיכוון לשיווק נכון ויתאים את העיצוב לתרבות הגלישה של קהל היעד בהתאם לנישה אליה משתייך המותג.
  4. אפיון הטכנולוגיות- קביעת המערכת עליה ייבנה האתר, אופן ביצוע האופטימיזציה למנועי החיפוש, שתקל על פרסום ממומן בגוגל וקידום אורגני בהמשך הדרך, אופן הניווט באתר על ידי הגולשים ולמה ייחשפו בכל דף וכו'.
  5. אפיון שיווקי- קביעת דרכי השיווק של האתר בדיגיטל- האם יקודם אורגנית או באמצעות פרסום ממומן בגוגל? האם יקודם ברשתות החברתיות? באילו מהן? מהו סוג התוכן שיפורסם באתר (סרטונים, מאמרים וכו') ועוד.

מאפיינים נוספים שישפרו את חווית המשתמש

  • רספונסיביות- כשמרבית הגולשים נכנסים לחפש מידע, שירותים ומוצרים ממכשירים ניידים ומטאבלטים, התאמת האתר למסכים שונים ולרזולוציות שונות היא אינה מותרות. על מנת להשיג תצוגה איכותית יש לבצע התאמות למכשירים השונים.
  • נגישות- התאמת האתר לכבדי שמיעה, לקויי ראייה ובעלי לקות מוטורית, המתקשים לתפעל את עכבר המחשב, גם היא איננה בגדר מותרות, ואף מחוייבת על פי חוק. פרט לכך, היא משפרת את חווית המשפמש לפלח שוק רחב שחבל לפספס.
  • שיפור מהירות טעינת הדפים באתר- ככל שדפי האתר ייטענו מהר יותר, כך המשתמשים יהיו מרוצים יותר. לגולש הממוצע אין סבלנות לחכות לאתרים כבדים וטעינת דפים שאורכת זמן, וזו רק אחת הסיבות שהאדם המודרני נקרא גם "האדם המיידי", שרוצה את הכל כאן ועכשיו.
  • מיתוג עקבי- כשהאתר מציג את העסק עם שפה מיתוגית קבועה, צבעים שמתאימים לנישה אליה משתייך העסק וקווים עיצוביים נכונים, נוצר אמון בין המשתמש למותג, מה שמגדיל את חוויית המשתמש ומונע דיסוננס בקרבו.
Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.