צור קשר

צור קשר

5 צבעים שמשפיעים על הגולש

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

כשאנו בונים ומעצבים אתר, יש לתת את הדעת בדבר הקשר שבין הבחירות העיצוביות שאנו מבצעים לבין תחומים מדעיים ומחקריים כגון פסיכולוגיה ונוירולוגיה. עיצוב אתרים חכם לא עושה בחירות עיצובית אקראיות, אלא בחירות עיצוביות מתוך מודעות וידע מבוסס. אם נהיה יותר ספציפיים, אז נאמר שלצבעים שבהם נבחר להשתמש בעת עיצוב האתר יש השפעה גדולה על הצלחתו העתידית, על האופן שבו משתמש הקצה יגלוש בו ועל התחושות שהוא יחוש במהלך חוויית הגלישה.

צבעים מהווים מרכיב חשוב מאוד בחיים שלנו. המוח שלנו מגיב בצורה מסוימת כאשר הוא חוזה בצבעים מסוימים. צבע הוא בסך הכל אורך גל אור, אך הוא בהחלט בעל השפעה ניכרת ומעשית על החיים של כל אחד מאיתנו. חישבו כמה מחשבה אתם משקיעים בבחירת הצבע, כאשר אתם באים לרכוש מוצר מסוים. יכול להיות שמדובר במכונית חדשה, בכיסוי לסמארטפון, בשעון או בבגד – צבע הוא מרכיב חשוב בתחושות וברגשות שלנו ובדרך שבה אנו חווים חוויות ולוקחים החלטות, לכן יש לחשוב טוב כאשר אנו עוסקים בעיצוב אתרים, בבניית חנות וירטואלית או בבנייה של כל אתר באשר הוא.

צבעים בקווים כלליים

הדרך שבה אדם נתון מגיב לצבע היא סובייקטיבית. צבע הוא תלוי קונטקסט, תלוי תרבות, תלוי נסיבות חיים ותלוי העדפות אישיות בלתי מודעות. "אני אוהב כחול", "אני אוהבת אדום" – לא תמיד ההעדפה שלנו באה מתוך חשיבה מודעת. באינטואיציה שלנו אנחנו משייכים תכונות ורגשות לצבעים כאלה ואחרים, ומדובר פעמים רבות באמת בחוויה סובייקטיבית ובעלת מהימנות נמוכה, כי כל אדם חווה חוויות אחרות. לעיתים צבעים מזכירים לנו משהו שהתרחש בעבר, ולכן אנו זוכרים אותם לטובה או לרעה. בכל זאת צבעים מסוימים, בתוך תרבות מסוימת, מסמלים תכונות מסוימות ומשפיעים על האנשים שהם חלק מהתרבות באופן דומה, וקיימת ספרות מחקרית ענפה העוסקת בכך.

כחול

כחול הוא אולי הצבע האהוב ביותר באופן אוניברסאלי והוא שימושי מאוד בבניית אתרים. הוא יחסית חסר מגדר, אינו פרובוקטיבי ואינו מעורר לרוב תחושות שליליות. הוא מרגיע וניתן לומר ששוררת סביבו תמימות דעים. הוא אמנם אינו יוצא דופן, אבל מדובר באופציה בטוחה שניתן להטמיע בין צבעים אחרים, כי הצבע הכחול משתלב כמעט עם כל קשת הצבעים. מעבר לשלווה, הוא משדר גם איזון, חוכמה והיגיון. הוא מתאים לרוב סוגי האתרים, ובפרט לאתרים שאמורים לשדר אמינות, רוגע, סדר, שכלתניות, הגינות וביטחון.

אדום

אדום הוא עוצמתי. בניגוד לצבע הכחול, הוא פחות מרגיע, יותר מסעיר, יותר מתקשר לרגשות עזים ולתשוקה. הוא שימושי למדי כשרוצים לעורר את הגולש ולגרום לו לקחת החלטה. אדום יכול לעורר גם רגשות שליליים, ולכן כדאי להשתמש בו ובגווניו השונים במידה ובמקום הנכון. הוא מתאים בפרט לאתרים העוסקים במזון ולכל אתר שמעוניין לעורר רגש טהור, אנרגיה וריגוש בקרב הגולש. לרוב אינו יתאים לאתרים שמעוניינים להעביר מסרים ותחושות של איזון, יציבות וביטחון, בניגוד לצבע הכחול.

ירוק

ירוק משרה בריאות, איזון וטבעיות. הוא מקושר באופן חזק עם איכות הסביבה, ולמעשה המילה "ירוק" עצמה הפכה למילה נרדפת לשמירה על ניקיון ודאגה לסביבה. ירוק מסמל חיים, את כל מה שטבעי, משדר צמיחה, רעננות והתחדשות – אכן כמו הטבע שמקיף אותנו. מתאים מאוד לאתרים הקשורים לטבע, לבריאות, למזון אורגני ולאיכות הסביבה או למסרים של שמירה על איכות הסביבה, גם אם לא בכך עוסק האתר.

צהוב

לעולם בעקבות השמש. צהוב משדר נעורים, שמחה ואנרגטיות. צהוב משדר חום, שמחה ורעננות. על הצבע הצהוב קשה להשתלט. הוא עצמאי, אימפולסיבי, הוא דעתן והוא יעשה מה שמתחשק לו לעשות, כמו נער מתבגר. צהוב מתקשר לפעמים גם לדברים שליליים כגון פחדנות או קנאה, לכן מומלץ להשתמש בו בזהירות. אם אנחנו מעוניינים למשל בבניית אתר תדמית, הצבע הצהוב יתאים לבניית אתרים דינאמיים, שמשדרים משהו צעיר, אנרגטי וחסר גבולות באופן יחסי.

סגול

סגול הוא צבע שמעורר רגשות מגוונים מאוד. הרבה אנשים נמשכים אליו והרבה אנשים לא. סגול משדר לרוב תחושות מופשטות ועמומות יחסית של יוקרה. סגול יכול לשדר יצירתיות, חשיבה יוצאת דופן או אסתטיות. סגול יכול לשדר תחכום ואינטליגנציה. מבחינה שלילית, סגול יכול לעורר גם תחושות של מצב רוח תזזיתי ובלתי יציב עם נטייה לדכדוך, והוא עדיין מזוהה יותר ספציפית עם המגדר הנשי. מתאים מאוד לאתרים שמעוניינים למשוך אקסטרה תשומת לב, שקהל היעד שלהם אינו גברי באופן מובהק, שמתקשרים לקריאייטיביות ולאמנות, למוצר או שירות שמעוניינים להיתפס כיוקרתיים או לאתר העוסק בתחום דעת אינטלקטואלי.

חברת BRANDABLE תשמח לבנות ולעצב לכם אתר חכם ונעים לעין. צרו איתנו קשר בטלפון: 073-7024388 או בטופס יצירת קשר באתר

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.